پروژه تحلیل فضای شهری

پروژه تحلیل فضای شهری در ایران

پروژه تحلیل فضای شهری در ایران به همراه تصاویر

کد محصول :F2

بسياري از نظريه پردازان شهرسازي معتقدند كه فضاهاي عمومي شهري به عنوان يكي از اجزاء اصلي، نقش با اهميتي در شهر سالم دارند. اين عقيده فراتر از نقش كاركردي فضاهاي عمومي است كه معطوف به زماني است كه اين فضاها، سرمايه اجتماعي را در زماني كه تعاملات اجتماعي زيادي در اين مكان ها به وقوع مي پيوندد، افزايش مي دهند.

با توجه به نقش عمده اي كه فضاهاي عمومي در توسعه پايدار شهرهاايفا مي كنند، در ادبيات نوين طراحي و برنامه ريزي شهري بر اهميت احياء و بازشناسي فضاهاي عمومي به عنوان مكان هايي كه تعاملات اجتماعي و تجارب زندگي شهري در آنها رخ مي دهد، به صورت مكرر تأكيد شده است. براي مثال پارك هاي عمومي، به عنوان تركيب اصلي محلات پرتراكم، فضاهاي قابل زندگي و لذت بخش در اين محلات هستند كه در عين ارائه تسهيلات شهري به عنوان مكان هايي جهت انجام ملاقات هاي محله اي، مراكز فعاليت هاي تفريحي، نگهداري كودكانو نقاط گذران اوقات عمومي (نظير صرف نهار) نيز عمل مي كنند.

اما امروزه ما شاهد تنزل عرصه های عمومی هستیم. مکان های کثیف، مملو از آشغال، ترافیک، سر و صدا، فضاهای بی دفاع و مکان های ناامن شهری، انبوهی از ساختمان های نازیبا باعث شده است که عرصه های عمومی مورد تهدید قرار گیرد و تنزل یابد و محیط های شهری باعث بهبود کیفیت زندگی نمی شود و شهر دیگر انسان گرا نیست.

شهر يك پديدة انسان‌ساخت است كه در جزئيات نيز از عناصر فراواني در بطن و متن خويش برخوردار است. خارج از تعاريف متفاوتي كه بنابر علقه‌هاي معرفتي متفاوت از شهر داده مي‌شود، شهرها را ويژگي‌هاي متفاوتي از متغيرها و معرفهاي مشترك از هم جدا مي‌كند. براي مثال همه شهرها از متغيرهائي چون پايگاه جغرافيائي، ابعاد و اندازه، شكل، تعداد جمعيت، كيفيات بصري، كيفيات زيستي و مشابه برخوردار هستند. شهرهاي مختلف مي‌توانند بر مبناي موقعيت جغرافيائي، وضع سياسي، ابعاد و اندازه هندسي، تعداد جمعيت، كيفيات بصري و زيستي و نحوة انديشيدن شهروندانشان از همديگر متمايز شوند. بنابراين شهرها و اجزاء عناصر آن مي‌توانند هر كدام از صفات و ويژگي‌هاي فردي خاصي برخوردار باشند كه معرف هويت آنها است. در طراحی شهری هویت عامل شناساننده و درک درست از یک فضا یا عنصر شهری اعم از طبیعی یا مصنوع می باشد به طوریکه شخص بتواند یک مکان را از مکان های دیگر متمایز کند.

————————————————————————————————————————————————————————————————————

مشخصات محصول:

  • نام محصول: پروژه تحلیل فضای شهری در ایران
  • قیمت محصول: 15 هزار تومان
  • فرمت فایل: پاورپوینت 
  • تعداد صفحات: 43
  • حجم فایل: 4 مگابایت
قیمت قبل از تخفیف 1,200,000 ریال

نحوه خرید :

 ۱- کلیک روی دکمه خرید و پرداخت ۲- ثبت ایمیل و مشخصات ۳- پرداخت مبلغ با کلیه کارتهای بانکی ۴-  نمایش لینک دانلود فایل  و ارسال یک نسخه به ایمیل شما

دوستان عزیز در صورت هرگونه مشکل در خرید یا دانلود فایل و همچنین سوال در مورد محصول لطفا با شماره ۰۹۱۰۰۸۹۴۹۰۶ از طریق تلفن و تلگرام باما در ارتباط باشید.

پروژه تحلیل فضای شهری، پروژه تحلیل فضای شهری در ایران،  پاورپوینت تحلیل فضای شهری تهران، پاورپوینت تحلیل تهران، پروژه تحلیل فضای شهری، پروژه تحلیل فضای شهری در ایران، پاورپوینت تحلیل فضای شهری در ایران، فضای شهری در ایران، فضاهاي عمومي، فضاهاي عمومي شهري، تسهيلات شهري، پروژه تحلیل فضای شهری، دانلود پروژه تحلیل فضای شهری در ایران، پروژه تحلیل فضای شهری در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا
بستن