پاورپوینت ابنیه تاریخی ایران

پاورپوینت بررسی طراحی حمام ها در معماری اسلامی

پاورپوینت بررسی طراحی حمام ها در معماری اسلامی به همراه پلان و تصاویر

کد محصول : A23

گرمابه از جمله ابنيه مهم شهری بوده که معمولاً در مراکز محلات و يا مجاور راسته های بازاروياگذرهای اصلی احداث می شده است . گرمابه،برابر با جايگاه گرم است. در اينجا “آبه”به معنی آب نيست،بلکه آبه ياآوه ياآوج،برابر جايگاه است و به جايگاه ساختمان گفته می شود. به طور كلي حمام واژه اي عربي است و معادل آن در فارسي گرمابه است . ساخت حمام فراتر از زمان سليمان نبي نبوده است.بر مبناي كاوشهاي باستان شناسانه بدست آمده كه گرمابه در عصر هخامنشي و ساساني رواج داشته و مورد استفاده طبقات بالاي جامعه بوده است .در عصر صفوي نيز ساخت حمام ها رونق يافت.

بينه به شکل چهارضلعی،هشت ضلعی و کشکولی ساخته میشده ودر اطراف آن رختکن ها(سربينه)قرار داشته اند. سربينه سكوهايي گرداگرد بينه با قاعده اي مشابه است كه محل نشستن يا تعويض لباس مراجعين بوده است و زير سكوها حفره هايي براي قرار دادن كفش و گيوه تعبيه شده است . مياندر ميان دو بخش بينه و گرمخانه جای دارد.مياندر راهرو يا دالانی است كه هوای گرمخانه و بينه را از هم جدا نگه می داشته و يك فضای ميانجی بوده است.

————————————————————————————————————————————————————————————————————

مشخصات محصول:

  • نام محصول: پاورپوینت بررسی طراحی حمام ها در معماری اسلامی
  • قیمت محصول: 15 هزار تومان
  • فرمت فایل: پاورپوینت 
  • تعداد صفحات:73
  • حجم فایل: 3 مگابایت
قیمت قبل از تخفیف 1,200,000 ریال

نحوه خرید :

 ۱- کلیک روی دکمه خرید و پرداخت ۲- ثبت ایمیل و مشخصات ۳- پرداخت مبلغ با کلیه کارتهای بانکی ۴-  نمایش لینک دانلود فایل  و ارسال یک نسخه به ایمیل شما

دوستان عزیز در صورت هرگونه مشکل در خرید یا دانلود فایل و همچنین سوال در مورد محصول لطفا با شماره ۰۹۱۰۰۸۹۴۹۰۶ از طریق تلفن و تلگرام باما در ارتباط باشید.

تحلیل و بررسی حمام سلطان میر احمد، نمونه موردی حمام، نمونه موردی حمام در معماری اسلامی، پلان حمام، پاور پوینت تحلیل حمام، پاورپوینت بررسی طراحی حمام ها در معماری اسلامی، پاورپوینت بررسی طراحی حمام ها در معماری اسلامی، پاورپوینت بررسی طراحی حمام ها در معماری اسلامی به همراه پلان و تصاویر، پاورپوینت بررسی طراحی حمام ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا
بستن