پاورپوینت ابنیه تاریخی ایران

پاورپوینت تحلیل و بررسی کاروانسرای رباط شرف

پاورپوینت تحلیل و بررسی کاروانسرای رباط شرف به همراه پلان و تصاویر

کد محصول :A 20

در این پاورپوینت به بررسی کاروانسرای رباط شرف به عنوان یک نمونه کاروانسرای ایرانی در معماری ایرانی پرداخته ایم. و با بررسی پلان ها و تصاویر این پروژه،به طور کامل آن را معرفی نموده ایم.همچنین نحوه ی شکل گیری کاروانسرا در ایران ،انواع کاروانسرا و الگوهای فضایی آن را در این نمونه موردی به تفصیل بیان کرده ایم.رباط شرف، نام کاروانسرایی در ۴۵ کیلومتری شهر سرخس استان خراسان رضوی می باشد. این کاروانسرا به سبک معماری شیوه رازی ساخته شده و نام معمار آن استاد محمد طرائقی سرخسی ذکر شده. در کهن ترین متون جغرافیای اسلامی از رباط به عنوان آبگینه یاد شده است.

رباط شرف، کاروانسراییست شگفت، که در شمال شرقی ایران و در فاصله حدودا ۴۵ کیلومتری از شهر سرخس قرار گرفته است. معمولا واژه رباط برای کاروانسرایی به کار می رود که بیشتر برای نگهداری چهارپایان و اسب مورد استفاده قرار می گرفته است. این رباط ها علاوه بر حوض و آب انبار، اتاق های متعددی داشتند که مسافران می توانستند یک یا چند شب را در آن بگذرانند. بنابراین، رباط شرف نیز، کاروانسرای بوده که بیشتر برای نگه داری چهار پایان از آن استفاده می شده.

در گذشته کاروانیانی که از مرو به نیشابور سفر می کردند، بین راهشان در این مکان توقف می کردند. ساخت کاروانسرای رباط شرف را به وزیر سلطان سنجر، شرف الدین ابوطاهر بن سعدالدین علی القمی، حاکم شهر مرو در آن زمان نسبت می دهند. این بنا، یادگاریست از عصر سلجوقیان که در میان دشتی فراخ جای خوش کرده است. کتیبه های این بنا، نشان می دهند که ساخت آن به اوایل سده ششم هجری و سال ۵۰۸ باز می گردد.

————————————————————————————————————————————————————————————————————

مشخصات محصول:

  • نام محصول: پاورپوینت تحلیل و بررسی کاروانسرای رباط شرف به همراه پلان و تصاویر
  • قیمت محصول: 12 هزار تومان
  • فرمت فایل: پاورپوینت 
  • تعداد صفحات:42
  • حجم فایل: 8 مگابایت
قیمت قبل از تخفیف 1,200,000 ریال

نحوه خرید :

 ۱- کلیک روی دکمه خرید و پرداخت ۲- ثبت ایمیل و مشخصات ۳- پرداخت مبلغ با کلیه کارتهای بانکی ۴-  نمایش لینک دانلود فایل  و ارسال یک نسخه به ایمیل شما

دوستان عزیز در صورت هرگونه مشکل در خرید یا دانلود فایل و همچنین سوال در مورد محصول لطفا با شماره ۰۹۱۰۰۸۹۴۹۰۶ از طریق تلفن و تلگرام باما در ارتباط باشید.

تحلیل و بررسی کاروانسرای رباط شرف، نمونه موردی کاروانسرا، نمونه موردی کاروانسرا  در معماری اسلامی، پلان کاروانسرا، پاورپوینت تحلیل کاروانسرا، کاروانسرای رباط شرف، پاورپوینت تحلیل و بررسی کاروانسرای رباط شرف به همراه پلان و تصاویر

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا
بستن