تحلیل پلان و نمونه موردیپاورپوینت ابنیه تاریخی ایرانپاورپوینت تحلیل موزه

پاورپوینت تحلیل کاخ های نیاوران و گلستان

پاورپوینت تحلیل کاخ های نیاوران و گلستان به همراه نمونه موردی و تصاویر

کد محصول:U16

مجموعه کاخ نیاوران یک بنای تاریخی است که در شمیران (شمال تهران) و در یک باغ 9 هزار متری ساخته شده است. این بنای تاریخی شامل چند کاخ و یک موزه است که قدمت آن‌ها به دوران قاجار و پهلوی باز می‌گردد .این مجموعه تاریخی که در محله نیاوران ،یکی از محله‌های قدیمی تهران بنا شده است، ابتدا به دستور فتحعلی شاه، یکی از پادشاهان سلسله قاجار ساخته شد تا تفرجگاه تابستانه پادشاه وقت و نزدیکان او باشد. بعد‌ها به دستور ناصرالدین شاه ساختمان دیگری در اواخر دوره قاجار در گوشه‌ای از باغ به این مجموعه اضافه شد که ابتدا آن را ساختمان احمدشاه قاجار نامیدند. با گذشت زمان و روی کار آمدن سلسله پهلوی، نام این بنای تاریخی به صاحب قرنی تغییر کرد.

در زمان حکومت سلسله پهلوی در ایران ،به دستور محمدرضا شاه، بناهای متعدد و قدیمی درون باغ تخریب شدند و بنای جدیدی با نام کاخ اختصاصی نیاوران ساخته شد تا محل زندگی شاه و خانواده او باشد. معماری کاخ نیاوران در سال 1958 توسط مهندس معمار سرشناسی به نام محسن فروغی انجام شد و ساخت آن با توقف‌هایی که در سال‌های مختلف داشت، بلاخره در سال 1967 به پایان رسید.

طراح بنا محسن فروغی بود که طرح خود را بیشتر از معماری ایرانی و تلفیقی از هنر پیش و پس از اسلام الهام گرفته بود. همچنین گچ‌بری توسط استاد عبداللهی، آینه‌کاری توسط استاد علی‌اصغر و کاشی‌کاری نمای خارجی توسط استاد ابراهیم کاظم‌پور انجام شده است.
طبقه همکف اين بنا شامل سرسراي بزرگی است که کليه اتاق ها در اطراف آن شکل گرفته اند. از آن اتاق ها مي­ توان به سينمای اختصاصی، اتاق غذاخوری، سالن پذيرايی، اتاق انتظار و راهروهای فرعی و همچنين تالار آبی اشاره کرد. در نيم طبقه اين بنا اتاق کار، اتاق کنفرانس و دفتر منشی فرح ديبا و اتاق خواب ليلا و اتاق نديمه او قرار دارد. در طبقه سوم اتاق خواب و استراحتگاه نيمروزی محمدرضا پهلوی، اتاق آرایش و لباس فرح دیبا وهمچنين اتاق های فرزندان شاه و نديمه هايشان قرار دارد. مجموعه­ای نفیس از تابلوهای نقاشی هنرمندان ایرانی و خارجی، ظروف چینی کارخانه های سور و رزنتال و اشیاء تزیینی و همچنین مجموعه فرشهای نفیس ایرانی زینت بخش این فضاها بوده اند.

————————————————————————————————————————————————————————————————————

مشخصات محصول:

  • نام محصول: پاورپوینت تحلیل کاخ های نیاوران و گلستان
  • قیمت محصول: 18 هزار تومان
  • فرمت فایل: پاورپوینت
  • تعداد صفحات: 28
  • حجم فایل: 11مگابایت
قیمت قبل از تخفیف 1,200,000 ریال

نحوه خرید :

 ۱- کلیک روی دکمه خرید و پرداخت ۲- ثبت ایمیل و مشخصات ۳- پرداخت مبلغ با کلیه کارتهای بانکی ۴-  نمایش لینک دانلود فایل  و ارسال یک نسخه به ایمیل شما

دوستان عزیز در صورت هرگونه مشکل در خرید یا دانلود فایل و همچنین سوال در مورد محصول لطفا با شماره ۰۹۱۰۰۸۹۴۹۰۶ از طریق تلفن و تلگرام باما در ارتباط باشید.

تحلیل و بررسی مجتمع تجاری تیراژه و ایرانیان

پاورپوینت تحلیل کاخ های نیاوران و گلستان به همراه نمونه موردی، پاورپوینت معرفی و بررسی کاخ های نیاوران و گلستان، پاورپوینت کاخ پهلوی، پاورپوینت تحلیل کاخ های نیاوران و گلستان، کاخ نیاوران و گلستان، پاورپوینت تحلیل کاخ های نیاوران و گلستان

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا
بستن