پروژه مرمت ابنیهتحلیل پلان و نمونه موردی

پاورپوینت مرمت خانه پروین اعتصامی

پاورپوینت بررسی مرمت خانه پروین اعتصامی به همراه پلان و تصاویر

کد محصول: M8

خانه پروین اعتصامی (شاعر معاصر ایران) در محله چایکنار تبریز در جانب شرقی پل منصور و حد فاصل این پل و شهرداری منطقه یک تبریز و در کوچه ای به نام ساوجبلاغی ها که اینک به یاد این شاعره ی نام آور کوچه پروین اعتصامی نام نهاده شده قرار دارد. با توجه به شواهد موجود و ویژگیهای معماری بنا و قدمت آن به دوره پهلوی اول مربوط می شود .نمای ساختمان آجری و حالت قرینه ای دارد.

بنا در دو طبقه (اول و زیرزمین) احداث شده و در نیم طبقه ( بالای طبقه اول) دو اتاق گوشواره (بهار خواب) احداث شده و سردابه و آب انبار بنا نیز در حیاط ساختمان قرار دارد. مساحت زیر بنای کل طبقات در حدود 600 متر مربع و مساحت حیاط آن 900 متر مربع می باشد. ساختمان در ضلع شمالی عرصه این خانه احداث شده و ورود به آن از دو ورودی (پلکان) میسر می باشد.

طبقه زیرزمین شامل حوضخانه و اتاق های تابستان نشین و فضاهای خدمات است. پلان حوضخانه فرم چلیپایی شکل دارد. در طبقه اول شش اتاق و یک طنبی (سرسرا) قرار دارد. مصالح بکار رفته در احداث بنا، آجر، خشت و چوب است. حیاط مشجر و حوض سنگی موجود در وسط آن نیز بر زیبایی این خانه تاریخی افزوده است.

 سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در راستای ارج نهادن به مقام این شاعر توانا، با توجه به جایگاه این شاعر معاصر در عرصه ی  ادب و فرهنگ ایران زمین و ارزشهای معماری و تاریخی این خانه تاریخی در سال 1385 اقدام به ثبت این اثر در فهرست آثار ملی کشور تحت شماره  18681 نموده است.

 این اثر ارزشمند تاریخی و فرهنگی در سال 1386 با اختصاص مبلغ 3950000000 ریال تملک گردیده و متعاقبا عملیات مرمت استحکام بخشی بنا توسط  سازمان میراث فرهنگی ،صنایع  دستی و گردشگری آذربایجانشرقی آغاز گردیده و تاکنون بیش از 400 میلیون ریال در این راستا هزینه صرف شده است. بازسازی و مرمت این اثر از ابتدای سال 1386 آغاز گردیده است.

————————————————————————————————————————————————————————————————————

مشخصات محصول:

  • نام محصول: پاورپوینت مرمت خانه پروین اعتصامی
  • قیمت محصول: 19 هزار تومان
  • فرمت فایل: پاورپوینت
  • تعداد صفحات: 76
  • حجم فایل: 3 مگابایت
قیمت قبل از تخفیف 1,200,000 ریال

نحوه خرید :

 ۱- کلیک روی دکمه خرید و پرداخت ۲- ثبت ایمیل و مشخصات ۳- پرداخت مبلغ با کلیه کارتهای بانکی ۴-  نمایش لینک دانلود فایل  و ارسال یک نسخه به ایمیل شما

دوستان عزیز در صورت هرگونه مشکل در خرید یا دانلود فایل و همچنین سوال در مورد محصول لطفا با شماره ۰۹۱۰۰۸۹۴۹۰۶ از طریق تلفن و تلگرام باما در ارتباط باشید.

پاورپوینت مرمت خانه پروین اعتصامی به همراه تصاویر، دانلود پروژه مرمت، دانلود پروژه مرمت و احیا، دانلود پاورپوینت بررسی پاورپوینت مرمت خانه پروین اعتصامی تهران، دانلود پروژه برداشت از بناهای تاریخی، مرمت تاریخی، مرمت بناهای تاریخی، پاورپوینت مرمت بناهای تاریخی، پروژه مرمت، پروژه مرمت و بازسازی، دانلود پروژه مرمت، دانلود پروژه مرمت و احیا، دانلود مرمت ابنیه تاریخی، پاورپوینت مرمت خانه پروین اعتصامی، طرح مرمت خانه پروین اعتصامی، پروژه مرمت خانه پروین اعتصامی، پاورپوینت مرمت بنا، پاورپوینت مرمت خانه پروین اعتصامی

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا
بستن