تحلیل مجتمع مسکونیتحلیل پلان و نمونه موردی

پاورپوینت بررسی طراحی ویلا ساوا لوکوربوزیه

پاورپوینت بررسی طراحی ویلا ساوا لوکوربوزیه همراه پلان ها و تصاویر

کد محصول : M5

ویلا ساوا در سال 1929 با طراحی فوق العاده ی لوکوربوزیه در فرانسه،حومه ی غربی پاریس ساخته شد.موقعیت فعلی ویلا ساوا به شکلی است که اثر در منظره ی وسیعی از درختان که همواره ساختمان های مجاور را از دید خانه می پوشاندقرارگرفته است. باتوجه به سفر هایی که لوکوربوزیه پیش از این به ترکیه، ایتالیا و یونان داشت و اسکیس هایی که به شیوه ای متفاوت در دفتر خود ثبت کرده است وهمچنین صحبت های خود او در کتاب ” به سوی یک معماری نوین ” می توان گفت ویلا ساوای در واقع برداشتی از اکروپولیس اتن و خانه های پمپی است .

نحوه ی رسیدن انسان ها به اثر و حالت تقدیس گونه ی ان بر بالای شهر، لایه بندی فضاها و عملکردها،هندسه ی طلایی و نظم موجود در نماها و پلان ان را می توان برگرفته از آکروپولیس و بازی نور و سایه و محورهای حرکتی ویلا را برداشتی از خانه های پمپی دانست. ویلا ساوا نیز مانند خانه ی ساکنین پمپی در گرداگرد محور هندسی خود مسیری مارپیچ دارد.البته مشابه خانه های پمپی این محور ویلا ساوا نیز ابتدا و انتهای خود را داردو علاوه بر آن به شکل مشابه محورهای فرعی و متفاوت دیگری نیز در اطراف امتداد محور اصلی وجود دارند.در ویلا ساوا محور اصلی توسط یک رمپ در مرکز پلان واقع شده است . این وضعیت را می توان نشانه ای از بازگشت به نقطه ی آغازی دانست که در اندیشه ی طراحی این محور لحاظ گردیده است.

در ویلا ساوا ساختمان مخاطب را در سایه ی خود حفظ و به درون راهرویی با سقف کوتاه هدایت خواهد کرد.در ادامه، این مسیر به بالا و طبقه ی اول راه خواهد یافت ؛ محور حرکتی پیش بینی شده در امتداد دیوار شیشه ای تراس (فضای باز) در طبقه ی اول و از سمت چپ به واسطه ی حضور نور طبیعی روشن خواهد شد. زمانی که مخاطب می رسد، در احاطه ی نور طبیعی خورشید قرار خواهد داشت، محوطه ی این فضای باز رو به آسمان است و ادامه ی مسیر به بالا و در روی سقف خواهد بود ؛ جایی که می توان در حضور خورشید قرار گرفت.

لوکوربوزیه طراح و نظریه پرداز معماری ساختمان و معماری مدرن را با این جمله معرفی می کند “خانه ماشینی است برای زندگی” این جمله از آن سال به بعد اساس تفکر لوکوربوزیه را نشان می دهد. لوکوربوزیه برای خانه های مدرن ۵ خصیصه را مطرح می کند که عبارت بودند از:

۱. ستون ها ساختمان را از روی زمین بلند می کنند (ساختن پیلوت در همکف)
۲. بام مسطح و باغ در بام
۳. پلان آزاد
۴. پنجره های طویل و سرتاسری
۵. نمای آزاد و ساختن کف و دیوارها به صورت کنسول

لوکوربوزیه عقاید مطرح شده خود را در مورد معماری در ساختن ویلا ساوا به نمایش می گذارد و آن را همچون ماشینی (به گفته منتقدان) در خدمت انسان طراحی می کند. چیدمان اصلی فرم ها و فضاها بسیار ساده است:یک مکعب کم ارتفاع و تقریبا مربعی شکل در پلان،دارای پنجره های طولانی در چهار سمت خود بوده و توسط پیلوت از روی زمین بالا آمده است.

————————————————————————————————————————————————————————————————————

مشخصات محصول:

  • نام محصول: پاورپوینت بررسی طراحی ویلا ساوا لوکوربوزیه
  • قیمت محصول: 15 هزار تومان
  • فرمت فایل: پاورپوینت 
  • تعداد صفحات: 50
  • حجم فایل: 6مگابایت
قیمت قبل از تخفیف 1,200,000 ریال

نحوه خرید :

 ۱- کلیک روی دکمه خرید و پرداخت ۲- ثبت ایمیل و مشخصات ۳- پرداخت مبلغ با کلیه کارتهای بانکی ۴-  نمایش لینک دانلود فایل  و ارسال یک نسخه به ایمیل شما

دوستان عزیز در صورت هرگونه مشکل در خرید یا دانلود فایل و همچنین سوال در مورد محصول لطفا با شماره ۰۹۱۰۰۸۹۴۹۰۶ از طریق تلفن و تلگرام باما در ارتباط باشید.

پاورپوینت بررسی طراحی ویلا ساوا لوکوربوزیه، بررسی و تحلیل ویلا ساوای لوکوربوزیه، لوکوربوزیه، ویلا ساوای لوکوربوزیه، شارل ادوارد ژانره، تحلیل نمونه موردی، تحلیل ویلا ساوا، مدرنیته، معماری مدرن، ویلا ساوا، دانلود پاورپوینت ویلا ساوا، پاورپوینت تحلیل ویلا ساوا، دانلود پاورپوینت معماری، پروژه معماری، بررسی و تحلیل ویلا ساوای لوکوربوزیه، پاورپوینت بررسی طراحی ویلا ساوا لوکوربوزیه، ویلا ساوا لوکوربوزیه، بررسی طراحی ویلا ساوا لوکوربوزیه

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا
بستن