پروژه تحلیل فضای شهری

پاورپوینت فرایند طراحی فضای شهری

پاورپوینت فرایند طراحی فضای شهری به همراه دیاگرام و نمونه ها

کد محصول :F7

طراحي شهري عبارت است از فعاليتها ، عمليات وفرآيندهايي كه هدفشان نضام دهي ظاهري ((formal وعملكردي  (functional)به محيط كالبدي است. نظم عملكردي به كارآيي، برابري وعدالت در توزيع  وتخصيص كالاها وخدمات ومنابع ديگر در شهر مربوط مي شود، در حالي كه نظم ظاهري به شكل بافت شهري ورابطه بين انسان ومحيط كالبدي يعني زيبايي شناسي ، درك وديد ارتباط پيدا مي كند.

بر اين اساس طراحي شهري داراي خصوصيات ومشخصات زير است :

الف- طراحي شهري اساسا باجنبه هاي كالبدي و”سه بعدي” محيط ارتباط پيدا مي كند. ولي شكل شهر به هر حال از عملكردهاي آن قابل تفكيك نيست.

ب- در طراحي شهري هدفهاي مربوط به زيبايي وظاهر شهر در كنار هدف هاي عملكردي قرار دارند.

ج- براي رسيدن به هدف هاي مورد نظر ، طراحي شهري بايد مراحلي را طي كند بنام فرآيند((process ولي اين فرآيند از نتيجه وحاصل كار قابل تفكيك نيست.

د- طراحي شهري در سطوح ومقياس هاي مختلف قابل اعمال است.

ه- تعداد افراد ذي نفع در طراحي شهري زياد است ، منافع گوناگون وگاهي متضاد وبالاخره ميزان كنترل نسبي ومحدود است.

فرآيند: فرآيند به معني مجموعه فعاليت هاي منسجم وصريحي است كه هدف وراه حل را به هم پيوند مي دهد . به عبارت ديگر تسلسل منطقي وهدفمند تعدادي فعاليت را فرآيند گويند. )بحرینی،1377: 79). فرآیند تصمیم گیری (و فرآیند طراحی نیز که جزئی از یک تصمیم است) عبارت است از اداره و کنترل توسعه پیشروانه یک مسئله و تعریف آن تا جایی که وضعیت، استفاده کننده، هدف و راه حل به صورت مطلوب با یکدیگر تطبیق پیدا کرده و بتوان اقدامات لازم را شروع کرد.

فرایندطراحی خود به صورت رفت و برگشت عمل می کند و چه در پایان هر مرحله ودر انتهای کل فرایند می توان به مراحل پیشین برگشته اصلاحات لازم را به عمل اورد. در شرایط پیچیده طراحی امروز که لازم است اطلاعات گوناگونی جمع آوری و تجزیه و تحلیل شود و همچنین ضرورت مشارکت متخصصین مختلف در امر طراحی، تنها چنین روشی می تواند جوابگو باشد.

————————————————————————————————————————————————————————————————————

مشخصات محصول:

  • نام محصول: پاورپوینت فرایند طراحی فضای شهری
  • قیمت محصول: 15  هزار تومان
  • فرمت فایل: پاورپوینت 
  • تعداد صفحات: 25
  • حجم فایل: 2 مگابایت
قیمت قبل از تخفیف 1,200,000 ریال

نحوه خرید :

 ۱- کلیک روی دکمه خرید و پرداخت ۲- ثبت ایمیل و مشخصات ۳- پرداخت مبلغ با کلیه کارتهای بانکی ۴-  نمایش لینک دانلود فایل  و ارسال یک نسخه به ایمیل شما

دوستان عزیز در صورت هرگونه مشکل در خرید یا دانلود فایل و همچنین سوال در مورد محصول لطفا با شماره ۰۹۱۰۰۸۹۴۹۰۶ از طریق تلفن و تلگرام باما در ارتباط باشید.

پاورپوینت فرایند طراحی شهری، پاورپوینت تحلیل فضای شهری، پاورپوینت فرایند طراحی شهری، پاورپوینت فرایند طراحی شهری، پاورپوینت فرایند طراحی فضای شهری به همراه دیاگرام و نمونه ها، پاورپوینت فرایند طراحی شهری، فرایند طراحی شهری

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا
بستن