پروژه مرمت ابنیه

پروژه مرمت و بازسازی خانه تاریخی حاج مهدی سلطان

پروژه مرمت و بازسازی خانه تاریخی حاج مهدی سلطان به همراه پلان اتوکدی

کد محصول :M2

سرای مهدی سلطان برای استفاده شخصی و به طور دایم استفاده می شده است ولی دارای کاربرد نظامی و دفاعی نیز بوده است و در واقع می توان این محل را مقر نظامی سران مهدی سلطان به شمار آورد. بقایای برجک های نظامی در دو طرف درب ورودی محل استقرار و استراحت سربازان به حساب می آمدند که نشان دهنده کاربر د نظامی این بنا و مجموعه هستند. بنای سرای حاج مهدی سلطان دارای شش اتاق است که با این عناوین می توان آنها را نام گذاری کرد. اتاقهای شرقی غربی که احتمالا به عنوان تابستان نشین مطرح بودند و در کنار اتاق شرقی سه در شمالی و جنوبی هستند که با هم در ارتباط اند. دو اتاق میانی نیز در کنار اتاق غربی وجود دارد که میانی شمالی با اتاق غربی و سه دری شمالی و میانی جنوبی با سه دری جنوبی در ارتباط می باشند.

ورود به بنا از دو طریق صورت می گرفته است یکی از محل ورودی فعلی که ورودی اصلی بوده است و دیگری که بیشتر ورودی سواره نظام بوده است و در سمت شرق زمین قرار گرفته است. بنا مطابق با شرایط اقلیمی روی کرسی قرار گرفته است که از نفوذ رطوبت به داخل جلوگیری شود و در بخشهای خالی میان این کرسی ها فضاهایی به عنوان انبار تشکیل می شده است که در فصول مختلف کارکرد های مناسبی داشته اند. پی ساختمان از آجر است که با عرض بیشتر از کرسی تفکیک میشود. کف از تیر های چوبی و تخته های رویی این سطح تیر پوش را مسطح ساخته است و بر روی آن نیز دو لایه ملات کاهگل ضخیم و نازک کشیده است.

در جلوي حياط يك حوض با آجر ساخته شده است كه بخش اعظم آن در داخل خاك مدفون مي باشد . لازم به ذكر است كه که در نمای جنوبی و شمالی دارای هفت کادر مستطیل شکل که در داخل این هفت کادر هفت طاق جناقی شکل ایجاد گردیده است و بر روی هر ستون آن از نمای جنوبی نقش درخت سرو که با گل و بوته اسلیمی که در قسمت فوقانی این درخت سرو نقش پرندگان افسانه ای شبیح ققنوس یا طوطی ایجاد گردیده است که در انتهای این نقش به کادری منتهی می شود که به نقش گل وبوته اسلیمی ختم می شود.

————————————————————————————————————————————————————————————————————

مشخصات محصول:

  • نام محصول: پروژه مرمت و بازسازی خانه تاریخی حاج مهدی سلطان،به همراه پلان اتوکدی
  • قیمت محصول: 20 هزار تومان
  • فرمت فایل: پاورپوینت و اتوکد
  • تعداد صفحات: 65
  • حجم فایل: 6 مگابایت
قیمت قبل از تخفیف 1,200,000 ریال

نحوه خرید :

 ۱- کلیک روی دکمه خرید و پرداخت ۲- ثبت ایمیل و مشخصات ۳- پرداخت مبلغ با کلیه کارتهای بانکی ۴-  نمایش لینک دانلود فایل  و ارسال یک نسخه به ایمیل شما

دوستان عزیز در صورت هرگونه مشکل در خرید یا دانلود فایل و همچنین سوال در مورد محصول لطفا با شماره ۰۹۱۰۰۸۹۴۹۰۶ از طریق تلفن و تلگرام باما در ارتباط باشید.

پروژه مرمت و بازسازی خانه تاریخی حاج مهدی سلطان، به همراه پلان اتوکدی، دانلود پروژه مرمت، دانلود پروژه مرمت و احیا، دانلود مرمت خانه تاریخی، دانلود پروژه برداشت از بناهای تاریخی، مرمت خانه های تاریخی در گیلان، مرمت بناهای تاریخی، پاورپوینت مرمت بناهای تاریخی، پروژه مرمت، پروژه مرمت و بازسازی خانه تاریخی حاج مهدی سلطان به همراه پلان اتوکدی، پروژه مرمت و بازسازی خانه تاریخی حاج مهدی سلطان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا
بستن