پروژه مرمت ابنیهپاورپوینت ابنیه تاریخی ایران

پاورپوینت بررسی محراب در معماری اسلامی

پروژه بررسی محراب در معماری اسلامی به همراه تصاویر

کد محصول: M6

مهرابه یا محراب که در معماری مساجد جایگاه تعریف شده ای دارد، مانند هر عنصر معماری دیگر، سرگذشتی طولانی را پشت سرگذاشته و در مورد سرچشمه پیدایش آن نظریات مختلفی مطرح است به طوری که برخی آن را به دوران پیش از اسلام نسبت می دهند وبرخی دیگر آن را فقط مختص معماری اسلامی می دانند. فرم مهراب در مساجد، عبارت است از فرورفتگی طاقچه مانندی در دیوار که سمت قبله یا مکه را نشان می دهد. در حقیقت محراب در حکم یک جهت نما عمل می کند. در آیین مهر، مهرابه ها محل برگزاری آیین های مربوط به مهر یا میترا بوده اند. میترا (یا میثره) یکی از کهن ترین ایزدان و اسطوره های ایرانی و هندی است. تصور بر آن بوده که مهر در یک غار گاو را که به اعتقاد مهرپرستان منشأ بوجود آمدن آفرینش است کشته و از گوشت و خون آن گاو گیاهان وموجودات بوجود آمده‌اند پس به همین دلیل اعمال و مناسک خود را که از مهم‌ترین آن‌ها قربانی کردن گاو بود در غار انجام می‌دادند.

همچنین او نماد خورشید و گرما و ایزد مهر و دوستی ست. آیین مهر علاوه بر گسترش در ایران، در غرب و به ویِژه در سرزمین های امپراتوری روم باستان پیش از مسیحیت و در اوایل ظهور مسیح، رواج فراوان داشته و به همین دلیل مهرابه ها، مجسمه ها و نقش برجسته های فراوانی از میترا در اروپا وجود دارند.

————————————————————————————————————————————————————————————————————

مشخصات محصول:

  • نام محصول: پاورپوینت بررسی محراب در معماری اسلامی
  • قیمت محصول: 9 هزار تومان
  • فرمت فایل: پاورپوینت
  • تعداد صفحات: 38
  • حجم فایل: 2 مگابایت
قیمت قبل از تخفیف 1,200,000 ریال

نحوه خرید :

 ۱- کلیک روی دکمه خرید و پرداخت ۲- ثبت ایمیل و مشخصات ۳- پرداخت مبلغ با کلیه کارتهای بانکی ۴-  نمایش لینک دانلود فایل  و ارسال یک نسخه به ایمیل شما

دوستان عزیز در صورت هرگونه مشکل در خرید یا دانلود فایل و همچنین سوال در مورد محصول لطفا با شماره ۰۹۱۰۰۸۹۴۹۰۶ از طریق تلفن و تلگرام باما در ارتباط باشید.

پاورپوینت بررسی محراب در معماری اسلامی به همراه تصاویر، دانلود پروژه مرمت، دانلود پروژه مرمت و احیا، دانلود پاورپوینت بررسی محراب در معماری اسلامی، دانلود پروژه برداشت از بناهای تاریخی، مرمت تاریخی، مرمت بناهای تاریخی، پاورپوینت مرمت بناهای تاریخی، پروژه مرمت، پروژه مرمت و بازسازی، دانلود پروژه مرمت، دانلود پروژه مرمت و احیا، دانلود مرمت ابنیه تاریخی، پاورپوینت بررسی محراب در معماری اسلامی، پاورپوینت بررسی محراب در معماری اسلامی، بررسی محراب در معماری اسلامی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا
بستن