تحلیل پلان دانشگاه و خوابگاهتحلیل پلان و نمونه موردی

پاورپوینت بررسی و معرفی معماری مدرسه دارالفنون

پاورپوینت بررسی و معرفی معماری مدرسه دارالفنون به همراه پلان ها و تصاویر

کد محصول : D2

™ایران در دوران قاجاریه، جامعه ای محدود، بسته و به دور از هرگونه پیشرفت و تحول اجتماعی محسوب می شد. قدرت سیاسی در جامعه به شكل هرم بود و شاه در راس تمام امور سیاسی، اجتماعی و فرهنگی قرار داشت. پس از شاه درباریان و رجال سیاسی به دلیل نزدیكی به شاه و برخورداری از امتیازات سیاسی و اجتماعی در تحكیم مبانی قدرت شاه می كوشیدند و سعی در حفظ وضع موجود داشتند. عدم انعطاف سیاسی حاكمان سبب شد تا تمام اركان اجتماع تحت تاثیر دیكتاتوری شاه به دور از هرگونه تحول و پیشرفتی باقی بماند. در مقابل جامعه ایرانی، جوامع اروپایی دوران فئودالیسم و قدرت های بلامنازع سیاسی را پشت سر گذاشته بودند و به مرحله حكومت های مشروطه رسیده بودند.

™اروپاییان در قرن ۱۹ مرحله صنعتی شدن را گذرانده بودند و به تولید اتومبیل، شبكه برق فشار قوی و امثال آن دست یافته بودند و دگرگونی های اقتصادی آهنگ پرشتابی داشت، در آن شرایط دوران امپریالیسم جدید آغاز شده بود. اروپاییان نیز منافع خود را در جوامع محدود و عقب مانده جست وجو می كردند و با وجود آن كه در میان این كشورها سیطره و نفوذ قابل توجهی داشتند ولی در ارایه دستاوردهای علمی خود به كشورهای عقب مانده عجله ای نداشتند. به عبارت دیگر كشورهای صنعتی با نزدیك شدن به حكومت های مستبد در تحكیم مبانی قدرت آنان قدم برمی داشتند و بیشتر سعی داشتند با دستیابی به منابع طبیعی كشورها مواد اولیه صنایع خود را حفظ كنند.

™كلمه «دارالفنون» نخستین بار در نامه ای از میرزا محمدعلی خان وزیر امور خارجه در ۲۴ محرم ۱۲۶۸ به كلانتر تهران، استفاده شده است و روزنامه وقایع اتفاقیه در شماره سوم صفر ۱۲۶۸ این كلمه را به كار برد.به این ترتیب كلمه دارالفنون برای اولین بار به مدرسه ای اطلاق شد كه امیركبیر به منظور تدریس علوم جدید به تاسیس آن همت گمارد.™

™سنگ بنای دارالفنون در اوایل ۱۲۶۶ هـ.ق در قسمت شمال شرقی ارگ سلطنتی نهاده شد. نقشه آن را میرزا رضای مهندس كشید. میرزا رضا از نخستین شاگردانی بود كه در زمان عباس میرزا برای تحصیل به انگلستان رفته بود. محمدتقی خان معمار باشی دولت، ساخت آن را به عهده گرفت. امیر خودش به بنایی دارالفنون سركشی می كرد و اصرار زیادی در اتمام زودتر ساختمان داشت. ساختمان مدرسه هنوز تمام نشده بود كه امیر، ژان داوود خان را در سال ۱۲۶۶ هـ.ق به اتریش فرستاد تا معلمینی را از این كشور استخدام كند.
امیر اصرار داشت تا معلمین از كشور بی طرفی انتخاب شوند. او به شدت از آوردن اساتید روس، انگلیس و فرانسه اجتناب می كرد. سه كشور مذكور همواره به دنبال منافع خود در ایران بودند به همین دلیل در امور سیاسی مداخله داشتند.
امیر معتقد بود اساتید از مسایل سیاسی اجتناب كنند و فقط به تدریس علم و فن بپردازند به همین دلیل كشور اتریش را انتخاب كرد.

————————————————————————————————————————————————————————————————————

مشخصات محصول:

  • نام محصول: پاورپوینت بررسی و معرفی معماری مدرسه دارالفنون
  • قیمت محصول: 10 هزار تومان
  • فرمت فایل: پاورپوینت 
  • تعداد صفحات: 40
  • حجم فایل: 5مگابایت
قیمت قبل از تخفیف 1,200,000 ریال

نحوه خرید :

 ۱- کلیک روی دکمه خرید و پرداخت ۲- ثبت ایمیل و مشخصات ۳- پرداخت مبلغ با کلیه کارتهای بانکی ۴-  نمایش لینک دانلود فایل  و ارسال یک نسخه به ایمیل شما

دوستان عزیز در صورت هرگونه مشکل در خرید یا دانلود فایل و همچنین سوال در مورد محصول لطفا با شماره ۰۹۱۰۰۸۹۴۹۰۶ از طریق تلفن و تلگرام باما در ارتباط باشید.

پاورپوینت بررسی و معرفی معماری مدرسه دارالفنون، پاورپوینت معماری، دانلود پاورپوینت معماری، شهرسازی، پاورپوینت معماری، دانلود پاورپوینت دانشجویی،پاورپوینت معرفی معماری مدرسه دارالفنون، پروژه معماری، معماری مدرن، پاورپوینت مدرسه، پاورپوینت کالج، پاورپوینت نمونه موردی، دانلود پاورپوینت مدرسه دارالفنون، بافت شهری، معماری، فناوری معماری، طراحی فضای آموزشی، تکنولوژی مدرن، معماری معاصر، معماری ساختمان مدرسه ایرانی، مدرسه، فضاهای شهری، سیرکولاسیون، پاورپوینت بررسی و معرفی معماری مدرسه دارالفنون،

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا
بستن