تحلیل مجتمع مسکونیتحلیل پلان و نمونه موردی

پاورپوینت خانه شریفی ها علیرضا تغابنی

پاورپوینت خانه شریفی ها علیرضا تغابنی به همراه پلان ها و تصاویر

کد محصول : M3

این پروژه توسط علیرضا تغابنی، معمار موفق عصر حاضر طراحی شده است. او از سال ۱۳۸۳ فعالیت مستقل خود را شروع کرد و در سال ۱۳۸۷ با مشارکت، دفتر رازان را تاسیس نمود و به مدیریت آن پرداخت. در سال ۱۳۸۸ با حفظ امتیاز و مالکیت معنوی طرح‌های گذشته خود، دفتر معماری دیگر (Next Office) را پایه‌گذاری کرد و هم‌اکنون هم در همین دفتر فعالیت حرفه ای خود را ادامه می دهد.

علیرضا تغابنی تاکنون بیش از چهل پروژه طراحی کرده و در همین راستا توانسته جوایز معماری متعددی کسب کند. از جمله آنها می توانیم به کسب رتبه اول در دو دوره از جایزه بزرگ معمار (ویلایی برای یک دوست در سال ۱۳۸۷ و ویلای امیر در سال ۱۳۹۰)، رتبه دوم جایزه بزرگ معمار (ویلای کوهسار در سال ۱۳۹۱)، رتبه اول مسابقه طراحی نما (ساختمان ۹۳ تهران‌پارس در سال ۱۳۸۸) و فینالیست شدن در فستیوال معماری بارسلونا (ساختمان نظام مهندسی قزوین در سال ۱۳۹۰) اشاره کنیم. اما  یکی از برجسته ترین و تاثیرگذارترین آثار وی طراحی خانه شریفی هاست.

امروزه معماری جهان سمت وسویی متفاوت پیدا کرده است. اکثر طرح های ارائه شده توسط معماران امروز دارای حجم هایی مبتکرانه و خلاق با دور اندیشی و آینده نگری متناسب با نیازهای خاص انسان پیشرفته امروز می باشد. شاید این طرح ها در حد ایده بوده و هنوز به مرحله اجرا نرسیده باشند ولی دور از انتظار نیست که در آینده ای نه چندان دور شهر و خانه هایی که در آن زندگی می کنیم شکل و شمایل و شاید سبکی کاملا متفاوت از آنچه که دیدیم و یا حتی فکر می کنیم پیدا خواهد کرد.

خانه شریفی ها با مساحت 1630 مترمربع در ۷ طبقه، در منطقه ۳ تهران، یکی از قدیمی‌ترین مناطق شهر تهران با پیشینه‌ای تاریخی (دروس)، در سال 1388 طراحی شده است. خانه شریفی‌ها یکی از آثار مهم معاصر است که توسط نسل جدید معماری ایران طراحی شده است. اثری که با توجه به اقلیم، بستر و همچنین میراث معماری ایرانی، بار دیگر نگاه‌ها را به معماری ایرانی معطوف کرد و معمار بنا علیرضا تغابنی با طراحی این خانه چرخان در سطح وسیعی معرفی شد.

این پروژه به نشانه ارادت به عمارت‌های قدیمی ایران، خانه شریفی‌ها (نام مالک و کارفرما بنا) نام گرفت. مشخصه اصلی این پروژه انعطاف پذیری و عدم قطعیت است. به طوری که با حرکت اتاق‌های چرخان، کیفیت فضاهای داخلی و فرم بیرونی بطور مداوم تغییر کرده و به باز و بسته شدن – درونگرا و برونگرا شدن– پروژه می‌انجامد. این تغییرات درفصول مختلف (اقلیم تابستانی شمال تهران (معتدل) و اقلیم زمستانی سرد) یا در سناریوهای عملکردی می‌توانند مورد استفاده قرار گیرند. زمین پروژه به مانند بسیاری از بلوک‌های شهری علی رغم عمق زیاد، بر و نمای محدودی داشت که سعی شد ساختمان با این باز و بسته شدن، به مانند خانه‌های قدیمی کیفیاتی چون «زمستان نشین» و «تابستان نشین» ارائه کند.

 

————————————————————————————————————————————————————————————————————

مشخصات محصول:

  • نام محصول: پاورپوینت خانه شریفی ها علیرضا تغابنی
  • قیمت محصول: 18 هزار تومان
  • فرمت فایل: پاورپوینت 
  • تعداد صفحات: 55
  • حجم فایل: 4مگابایت
قیمت قبل از تخفیف 1,200,000 ریال

نحوه خرید :

 ۱- کلیک روی دکمه خرید و پرداخت ۲- ثبت ایمیل و مشخصات ۳- پرداخت مبلغ با کلیه کارتهای بانکی ۴-  نمایش لینک دانلود فایل  و ارسال یک نسخه به ایمیل شما

دوستان عزیز در صورت هرگونه مشکل در خرید یا دانلود فایل و همچنین سوال در مورد محصول لطفا با شماره ۰۹۱۰۰۸۹۴۹۰۶ از طریق تلفن و تلگرام باما در ارتباط باشید.

پاورپوینت خانه شریفی ها علیرضا تغابنی، تحلیل و بررسی طراحی خانه شریفی ها علیرضا تغابنی، نمونه موردی خانه ایرانی، نمونه موردی خانه در معماری ایران، پلان خانه ایرانی، برنامه فیزیکی خانه ایرانی، پاور پوینت خانه ایرانی، طراحی خانه شریفی ها علیرضا تغابنی، تحلیل و بررسی طراحی خانه شریفی ها، علیرضا تغابنی، پاورپوینت تحلیل و بررسی طراحی خانه شریفی ها علیرضا تغابنی، خانه شریفی ها، معماری معاصر، معماری مدرن، طراحی مسکونی، معماری ایرانی، تحلیل و بررسی طراحی خانه شریفی ها، پاورپوینت خانه شریفی ها علیرضا تغابنی، پاورپوینت خانه شریفی ها

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا
بستن