پروژه مرمت ابنیهتحلیل پلان و نمونه موردی

پاورپوینت مرمت عمارت مسعودیه تهران

 پاورپوینت مرمت عمارت مسعودیه تهران به همراه پلان و تصاویر

کد محصول: M9

عمارت مسعودیه در میان باغ عمارتهای واقع در محله دولت طهران ناصری قرار داشت.این عمارت به دستور مسعود میرزا، ملقب به ظل السلطان، فرزند ناصر الدین شاه در سل ۱۲۹۵ و به سرکاری رضاقلی خان(ملقب به سراج الملک) “ معمار این بنا استاد شعبان معمار باشی” در زمینی به وسعت حدود ۴۰۰۰ متر مربع از بیرونی و اندرونی و دیگر ملحقات بنا شده است.

بنای بسیاری از ساختمان های فرهنگی کشور در این عمارت گذاشته شد. نخستین کتابخانه و موزه ملی ایران جایی در گوشه این عمارت برپا شدند. در حدود سال های ۱۳۰۴ انجمن معارف با استفاده از یکی از اتاق های آن نخستین کتابخانه رسمی کشور را که پایه اصلی و اولیه کتابخانه ملی بود را گذاشت. چند سال بعد نیز یکی دیگر از اتاق های آن به عتیقه های باستانی که از گوشه و کنار ایران به دست آمده بود اختصاص یافت و در حقیقت نخستین موزه ایران در آن پایه گذاری شد. اشیاي عتیقه همین جا در سال ۱۳۱۸ به موزه ملی منتقل شد.

 سازمان میراث فرهنگی، این ساختمان دارای بخش های بسیار زیاد و متعددی می باشد که تمامی آن ها در محیطی در اندازه ۴۰۰۰ متر مربع ساخته شده است. این ساختمان در دور تاریخ میزبان وقایع تاریخی بسیار زیادی شده است. در زمان مشروطه خواهی این عمارت مکان و محافظ افراد مخالف بود و همچنین در زمان به توپ بستن مجلس بخاطر اینکه این مکان در نزدیکی میدان بهارستان قرار داشت دستخوش تغییرات و ویرانی های زیادی شد.

بعد از مدتی دولت برای مرمت او دست به کار شد و این بنای باارزش را مرمت کرد. الان مراجعه کنندگان برای مشاهده این بنا باید بلیط تهیه کنند . همچنین عمارت مسعودیه تهران یکی از آثار ایرانی می باشد که در فهرصت آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

عمارت مسعودیه یکی از بنا های بسار قدیمی موجود در شهر تهران می باشد که در نزدیکی میدان بهارستان قرار دارد . این بنا از دوران قاجار تا به این زمان بر روی پای خود باقی مانده است که این امر نشانه معماری بسیار دقیق و مستحک آن می باشد . این امارت در زمان قاجار و به دستور مسعود میرزا حاکم اصفهان ساخته شده است که دارای اهمیت معماری زیاد می باشد و اسم این بنا از نام مسعود میرزا پسر ناصرالدین شاه برگرفته شده است.

————————————————————————————————————————————————————————————————————

مشخصات محصول:

  • نام محصول: پاورپوینت مرمت عمارت مسعودیه تهران
  • قیمت محصول: 19 هزار تومان
  • فرمت فایل: پاورپوینت
  • تعداد صفحات: 42
  • حجم فایل: 10 مگابایت
قیمت قبل از تخفیف 1,200,000 ریال

نحوه خرید :

 ۱- کلیک روی دکمه خرید و پرداخت ۲- ثبت ایمیل و مشخصات ۳- پرداخت مبلغ با کلیه کارتهای بانکی ۴-  نمایش لینک دانلود فایل  و ارسال یک نسخه به ایمیل شما

دوستان عزیز در صورت هرگونه مشکل در خرید یا دانلود فایل و همچنین سوال در مورد محصول لطفا با شماره ۰۹۱۰۰۸۹۴۹۰۶ از طریق تلفن و تلگرام باما در ارتباط باشید.

پاورپوینت مرمت عمارت مسعودیه تهران به همراه تصاویر و پلان ها، دانلود پروژه مرمت، دانلود پروژه مرمت و احیا، دانلود پاورپوینت مرمت عمارت مسعودیه تهران، دانلود پروژه برداشت از بناهای تاریخی، مرمت تاریخی، مرمت بناهای تاریخی، پاورپوینت مرمت بناهای تاریخی، پروژه مرمت، پروژه مرمت و بازسازی، دانلود پروژه مرمت، دانلود پروژه مرمت و احیا، دانلود مرمت ابنیه تاریخی، پاورپوینت مرمت عمارت مسعودیه، طرح مرمت خانه مسعودیه تهران، پروژه مرمت عمارت مسعودیه تهران، پاورپوینت مرمت بنا، پاورپوینت مرمت عمارت مسعودیه تهران

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا
بستن