پروژه تحلیل فضای شهری

پاورپوینت تاریخ شهر و شهرسازی در ایران

پاورپوینت تاریخ شهر و شهرسازی در ایران به همراه تحلیل پلان ها و تصاویر

کد محصول :F4

ورود اسلام به ایران ،فتح شهرها و اداره آنها به دست حاکمان مسلمان، جهان بینی و ذهنیت جدید نسبت به فرد و اجتماع را در شهرها متبلور میکند.این تصور که انسانها برابرند و برتری حقیقی، نزد خداوند به تقواست، مناسبات جدیدی را میان گروههای اجتماعی جاری میسازد. حیات دیوارقلعه های حکومتی حافظ طبقات برگزیده بود و نماد جدایی آنها از عامه مردم، پایان میگیرد. مهمترین حادثه شهری در سده های نخستین ظهور اسلام در ایران را تغییر مفهوم شهر از “محیط محصور طبقاتت برگزیده و در جوار آن مقر مردم عامی” به ” مکانی برایزیست برادران برابر که عزت آنها نه ذاتی که اکتسابیی است” و عدالت تجلی یافته در سازمان فضایی آنها باید جستجو کرد. در این دوره یکی از شاخص های سازمان فضایی ، مجموعه های نیمه مستقل عمومی جدید است: مسجد جامع ،بازار، میدان، و محله هایی که حاوی برتری نسبت به یکدیگر نیستند.

در اين مقطع .نقطه عطف ديگري در تاريخ شهرسازي و شهرنشيني ايران اتفاق مي افتد و آن تغييـــر اســاسي ساختار شهرهاي ايران با گشايش شبکه هاي ارتباطي، ساختار فضاهاي عمومي متمايز از اماکن مذهبي و ايجاد ابنيه زيبا از حيث جنبه هاي معمارانه، رونق شهرنشيني و همچنين احداث دو عنصر اصلي طراحي شهري يعني ميدان و خيابان به همراه بازارها و کاروانسراهاي شهري است. اوج اين اقدامات در عهد صفوي خصوصاً هنگام سلطنت شاه عباس اول است. مکتب جديدي که براساس الگوي آرماني صفويه از تفکر به اجرا در مي آيد، تلفيقي دقيق و روشن را از وضع مطلوب عرضه مي دارد. با انقراض حکومت صفويه، فعاليت هاي شهرسازي نيز از رونق مي افتد و هيچ يک از حکومت هاي افشاريه، زنديه و قاجاريه نمي توانند تأثيري در نظام شهرسازي ايران داشته باشند.

————————————————————————————————————————————————————————————————————

مشخصات محصول:

  • نام محصول: پاورپوینت تاریخ شهر و شهرسازی در ایران
  • قیمت محصول: 15 هزار تومان
  • فرمت فایل: پاورپوینت 
  • تعداد صفحات: 40
  • حجم فایل: 4مگابایت
قیمت قبل از تخفیف 1,200,000 ریال

نحوه خرید :

 ۱- کلیک روی دکمه خرید و پرداخت ۲- ثبت ایمیل و مشخصات ۳- پرداخت مبلغ با کلیه کارتهای بانکی ۴-  نمایش لینک دانلود فایل  و ارسال یک نسخه به ایمیل شما

دوستان عزیز در صورت هرگونه مشکل در خرید یا دانلود فایل و همچنین سوال در مورد محصول لطفا با شماره ۰۹۱۰۰۸۹۴۹۰۶ از طریق تلفن و تلگرام باما در ارتباط باشید.

پروژه تحلیل فضای شهری، پروژه تحلیل فضای شهری در ایران، پاورپوینت تحلیل فضای شهری ایران، پاورپوینت تاریخ شهر و شهرسازی در ایران، پروژه تحلیل فضای شهری، پروژه تحلیل تاریخ شهر و شهرسازی در ایران، تاریخ شهر و شهرسازی در ایران، پاورپوینت تاریخ شهر و شهرسازی در ایران، پاورپوینت تاریخ شهر و شهرسازی در ایران به همراه تحلیل پلان ها و تصاویر، پاورپوینت تاریخ شهر و شهرسازی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا
بستن