پروژه تحلیل فضای شهری

پاورپوینت کیفیت کیفی و بصری فضای شهری

پاورپوینت کیفیت کیفی و بصری فضای شهری به همراه دیاگرام و نمونه ها

کد محصول :F8

کیفیت محیطی نشان دهنده خصوصیات جالب محیط اطراف بوده و شامل عواملی است نظیر عوامل بصری، شنوائی و احساسی. طراحی شهری سعی بر این دارد که کیفیات مذکور را شناخته و طرق ارتقاء کیفیت و یا حفظ کیفیت آنهائی را که وضع مناسبی دارند مشخص نموده و در جهت بهبود آنهائی که مطلوبیت چندانی ندارند، تلاش نماید.

برخی از خصوصیات محیط از نظر حواس بیولوژیکی انسان موجب ناراحتی شده و ممکن است آثار زیانباری را نیز در بلند مدت به دنبال داشته باشد که از آن بی خبر باشیم؛ نظیر گرما، سرما و یا سرو صدای زیاد. لیکن عوامل ظاهری محیط نقش مهم دیگری را نیز ایفاء می کند و آن انتقال اطلاعات گوناگون است که اساس و مبنای اعمال ما می گردد. چنانچه این اطلاعات غلط یا مبهم باشد در اینصورت دستیابی به مقاصد موردنظر، به خوبی صورت نمی گیرد. محیط وسیله ارتباط اجتماعی است و از این طریق است که انسان اطلاعات، ارزش ها، احساسات و رفتارهای مطلوب را به دیگران بصورت مثبت یا منفی اثر بگذارد. مفهوم کیفیت محیط شهری در اولین کنفرانس Habitat سازمان ملل متحد در سال 1976 بدین صورت آمده است: «برآوردن نیازهای اساسی انسان وعدالت اجتماعی که این نیازها عبارتند از: غذا،مسکن ، شغل ، بهداشت ، آزادی ، شرافت ، امکان پیشرفت فردی وتوزیع عادلانه درآمدهای توسعه».

یکی دیگر از معیارهای ارزیابی کیفیت محیط هر شهر، وجود فضاهای شهری عمومی است. فضاهایی که شهروندان در آنها بتوانند با ایمنی و آسایش خاطر با هم به تعامل و گفتگو بپردازنند یا آداب و مراسم اجتماعی خود را برگزار کنند. از این نظر شهرهای ما کیفیت بسیار پایینی دارند (شهرداری ها،1380-ش 27-26).

واژه کیفیت زندگی ، با معنایی جامع مفهوم کیفیت محیطی را دردل خویش دارد.تیبالدز تعریفی از این واژه وعوامل محقق شدن آن را بیان می دارد:

«کیفیت زندگی» ،Quality of life، واژه‌اي پيچيده در رابطه با شرايط و وضعيت جمعيت، در يك ناحيه است. دربرگير‌نده‌ ابعاد رواني است كه شاخص‌هايي همچون رضايت، شادماني و امنيت را دربر مي‌گيرد. در برخي موارد رضايت‌هاي اجتماعي(social satisfaction ) نيز ناميده مي‌شود. همچنين، ابعاد‌ي محيطي كه دربر‌گيرنده‌ سنجه‌‌هايي همچون مسكن،دسترسي به خدمات و امنيت محيطي است.

جنبه‌هاي ديگري دربر‌گيرنده توجه به فرصت‌هاي اجتماعي، اميد‌هاي اشتغال‌ثروت و فراغت است. برخي اين واژه‌ را مترادف با ”رفاه“ (well-being) مي‌دانند. ديگران، آن را بياني از رفاه مي‌دانند كه به وسيله مقدار كالا‌هاي عمومي و پر اكنش آنها، مشخص مي‌شود. (يتبالدز، 1381 : 38).

————————————————————————————————————————————————————————————————————

مشخصات محصول:

  • نام محصول: پاورپوینت کیفیت کیفی و بصری فضای شهری
  • قیمت محصول: 15 هزار تومان
  • فرمت فایل: پاورپوینت 
  • تعداد صفحات: 49
  • حجم فایل: 3 مگابایت
قیمت قبل از تخفیف 1,200,000 ریال

نحوه خرید :

 ۱- کلیک روی دکمه خرید و پرداخت ۲- ثبت ایمیل و مشخصات ۳- پرداخت مبلغ با کلیه کارتهای بانکی ۴-  نمایش لینک دانلود فایل  و ارسال یک نسخه به ایمیل شما

دوستان عزیز در صورت هرگونه مشکل در خرید یا دانلود فایل و همچنین سوال در مورد محصول لطفا با شماره ۰۹۱۰۰۸۹۴۹۰۶ از طریق تلفن و تلگرام باما در ارتباط باشید.

پاورپوینت کیفیت کیفی و بصری فضای شهری، پاورپوینت تحلیل فضای شهری، پاورپوینت فرایند طراحی شهری، پاورپوینت فرایند طراحی شهری، پاورپوینت فرایند طراحی فضای شهری به همراه دیاگرام و نمونه ها، پاورپوینت فرایند طراحی شهری، فرایند طراحی شهری، پاورپوینت کیفیت کیفی و بصری فضای شهری، پاورپوینت کیفیت کیفی و بصری فضای شهری به همراه دیاگرام و نمونه ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا
بستن