پاورپوینت خلاصه کتب معماری

پاورپوینت خلاصه کتاب بوطیقای معماری

پاورپوینت خلاصه کتاب بوطیقای معماری جلد دوم

کد محصول : B10

این متن برداشتی خلاصه است از کتاب بوطیقای معماری (poetics of architecture ) جلد دوم، کتابی که توسط یک استاد کهنه کار معماری نوشته شده و حاصل سالها تمرین در کنار دانشجویانی از سراسر دنیا و نیز در عرصه حرفه ای است. مطالعه این کتاب را به تمام افرادی که دغدغه طراحی معماری دارند توصیه میکنم … و اما دانشجویان، اگر مطالعه این کتاب شروعی باشد بر راه بی پایان ساختن ،مسلما خوب است… اما پیمودن راه طراحی خصوصا راههای توصیه شده در این کتاب بدون راهبر و استاد را بسیار مشکل میدانم. این کتاب به یکی از اساسی ترین مباحث معماری یعنی خلاقیت اشاره دارد. جلد اول کتاب شامل: گفتار اول تا هفتم و جلد دوم کتاب شامل: گفتار هشتم تا چهاردهم می باشد.

تعریف بوطیقا: صرفا به معنی شعر نیست بلکه ساختن اثر هنری از دیدگاهی زیبایی شناسانه است. علاوه بر تقلید مفاهیمی چون اقتباس و وام گیری در طول تاریخ معماری همواره مورد بحث و جدل بوده اند. برای  اکثر زیبایی شناسان ناب جنبش مدرن محصولات هنری کاملا تقلیدی از نظر زیبایی شناسی در مرتبه ای فرودست قرار دارند. از دیدگاه آنها اصطلاحاتی چون التقاطی و اقتباسی نیز به همان اندازه ناپسند است زیرا به عنوان تلاش هایی برای گریز از ناب گرایی در نظر گرفته می شوند. انسان نباید بر اساس تقلید صوری و ویژگی های بیرونی دست به عمل خلاقانه زند بلکه باید مبنای آفرینش هنری خود را درک حقیقی نیازهای درونی ، ساختار و هندسه بنا و قوانین ذاتی طبیعت که به ایجاد خلاقانه فرمی مشخص می انجامد قرار دهد.

برنامه کار طراحی باید شامل تمرین هایی در تمام زمینه های اکتشافات هندسی باشد.در هر حالت باید پیچیدگی را همراه با رشد توانایی های نقادانه طراح به طور فزاینده ای تقویت کرد.  اگر دانشجویان تنها به خاطر پپیچیدگی و علاقه به ماکت های سه بعدی خوش ترکیب پیچیدگی فضایی را بپذیرند،به عادت نامناسبی دچار می شوند. اگر دانشجویان نیاموزند که این ماکت ها را به عنوان فضاهایی در نظر بگیرند که مردم در آنها زندگی می کنند،راه می روند و مسیر خود را می یابند ،می توانند بسیار نامناسب و فریب آمیز باشند.هدف باید در نظر گرفتن هندسه برای اهداف معماری باشد.زیرا هندسه می تواند مانند تار عنکبوتی باشد که در آن به جای حشرات ،عنکبوت به دام می افتد،به تعبیری اولین قربانی آن معماری است که به خاطر به دام انداختن مردم و عملکردها در ساختمان های بی روح نام آور می شود.

————————————————————————————————————————————————————————————————————

مشخصات محصول:

  • نام محصول: پاورپوینت خلاصه کتاب بوطیقای معماری جلد دوم
  • فرمت فایل: پاورپوینت
  • تعداد صفحات: 100
  • حجم فایل: 3 مگابایت

نحوه خرید :

 ۱- کلیک روی دکمه خرید و پرداخت ۲- ثبت ایمیل و مشخصات ۳- پرداخت مبلغ با کلیه کارتهای بانکی ۴-  نمایش لینک دانلود فایل  و ارسال یک نسخه به ایمیل شما

دوستان عزیز در صورت هرگونه مشکل در خرید یا دانلود فایل و همچنین سوال در مورد محصول لطفا با شماره ۰۹۱۰۰۸۹۴۹۰۶ از طریق تلفن و تلگرام باما در ارتباط باشید.

تحلیل و بررسی مجتمع تجاری تیراژه و ایرانیان

پاورپوینت خلاصه کتاب بوطیقای معماری جلد دوم، پاورپوینت خلاصه کتاب بوطیقای معماری جلد دوم، پروژه معماری، دانلود پاورپوینت معماری، پاورپوینت معماری، پاورپوینت کتاب معماری، پروژه خلاصه کتاب معماری، کتاب بوطیقای معماری، پاورپوینت کتاب بوطیقای معماری جلد دوم، پاورپوینت خلاصه کتاب بوطیقای معماری، کتاب بوطیقای معماری، مباحث معماری، برنامه کار طراحی، پاورپوینت خلاصه کتاب بوطیقای معماری، پاورپوینت خلاصه کتاب بوطیقای معماری جلد دوم

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا
بستن