پاورپوینت خلاصه کتب معماری

پاورپوینت خلاصه کتاب روح مکان

پاورپوینت خلاصه کتاب روح مکان

کد محصول : B12

روح مکان یا حس مکان یا هویت مکان (به لاتین: genius loci) به یک کیفیت متمایز، یگانه و خاص یک مکان یا فضا اشاره دارد که مورد توجه نویسندگان و هنرمندان و دیگر بازدید کنندگان واقع می‌شود و احساس بودن در فضایی خاص را به مخاطب القا می‌کند. کیفیت تاثیرگذاری یک فضا بر استفاده کنندگان از فضا را نیز می‌توان روح آن مکان نامید. فضاهای دارای این کیفیت‌ها از روحیه و جو تجربی متمایزی بهره‌مندند که عمیقاً به یاد ماندنی است.
این ویژگی می‌تواند یک نشان فرهنگی (افسانه‌های محلی، تاریخ، اسطوره، اعتقادات، خاطرات، هنر و غیرو)، مناظر ملموس و فیزیکی یک مکان (مثل کوه‌ها، مرزها، رودها، سبک‌های معماری، دیدها) یا اتفاقات شخصی (مثل خاطرات و حضور نزدیکان و دوستان) باشد.

کریستین نوربرگ شولتز ← یکی از برجسته ترین چهره های پدیدار شناسی درمعماری است. پدیدار شناسی بروحدت زندگی و مکان نیز تاکید دارد. شولتز← مکان را نمی توان به وسیله مفاهیم تحلیلی و علمی شرح داد چرا که علم دانش عینی را شکل می دهد. تعریف شولتز از روح مکان ← هر موجودی روح مخصوص به خود را دارد و هر شی و مکانی روح و ویژگی های خاص خود را داراست. بنابراین ← انسان با برافراشتن بنا ومعماری کردن ” روح مکان “سایت موجود را آشکار می سازد و به مکان اجازه میدهد تا “روح “خویش آشکار سازد. معماری به معنای تجسم بخشیدن روح مکان و وظیفه معمارخلق مکان ها معنی دارست که به واسطه آن انسان را در باشیدن یاری میسازد.

مکان های انسان – ساخت “← عملکرد گردهم آورنده و تمرکز دهنده داره. انسان می خواهد ساختار طبیعی را دقیق تر بسازد← میخواهد درک خود را از طبیعت، با بیان پایگاه وجودی که بدست می آورد مجسم و نمایان سازد. اونجا که طبیعت یه فضای نامحدود رو پیشنهاد می کنه ← او یک حسار می سازد. جایی که طبیعت به صورت مرکز یافته ظاهر میشه ← او یک میدان برپا می کنه. جایی که طبیعت یک سمت و سو باشه ← او یک راه می سازه. نمادین سازی ، تکمیل سازی ، نمایان سازی ← وجوهی از فرایند کلی استقرار یافتن هستن.” پل ” یک مقوله این عملکرده ← چشم انداز ← ارزش خود را به وسیله پل بدست میاره← میتونیم اون رو یک مکان بنامیم. از این رو وجود ساختن(معماری)این است که محل را به “مکان ” تبدیل می کنه.

————————————————————————————————————————————————————————————————————

مشخصات محصول:

  • نام محصول: پاورپوینت خلاصه کتاب روح مکان
  • فرمت فایل: پاورپوینت
  • تعداد صفحات: 70
  • حجم فایل: 9 مگابایت

نحوه خرید :

 ۱- کلیک روی دکمه خرید و پرداخت ۲- ثبت ایمیل و مشخصات ۳- پرداخت مبلغ با کلیه کارتهای بانکی ۴-  نمایش لینک دانلود فایل  و ارسال یک نسخه به ایمیل شما

دوستان عزیز در صورت هرگونه مشکل در خرید یا دانلود فایل و همچنین سوال در مورد محصول لطفا با شماره ۰۹۱۰۰۸۹۴۹۰۶ از طریق تلفن و تلگرام باما در ارتباط باشید.

تحلیل و بررسی مجتمع تجاری تیراژه و ایرانیان

پاورپوینت خلاصه کتاب روح مکان، خلاصه کتاب روح مکان، دانلود پاورپوینت خلاصه کتاب روح مکان، پاورپوینت معماری، دانلود پاورپوینت معماری، پروژه پاورپوینت معماری، دانلود پاورپوینت روح مکان، پروژه معماری، پاورپوینت خلاصه کتاب روح مکان، دانلود کتاب روح مکان، پاورپوینت کتاب روح مکان، پاورپوینت نمونه موردی، معماری، کتاب های معماری، کتب معماری، خلاصه کتاب روح مکان، کتاب روح مکان به سوی پدیدارشناسی معماری، کتاب روح مکان نوربرگ-شولتس، خلاصه کتاب روح مکان، پاورپوینت خلاصه کتاب روح مکان، کریستین نوربرگ شولتز، کتاب روح مکان، نوربرگ شولتز، پاورپوینت خلاصه کتاب روح مکان، روح مکان

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا
بستن