پاورپوینت خلاصه کتب معماری

پاورپوینت خلاصه کتاب حال و آینده معماری با خاک

پاورپوینت خلاصه کتاب حال و آینده معماری با خاک

کد محصول : B16

انسان ها همواره در پی مأمن و پناهگاهی جهت زندگی آرام و به دور از هرگونه تهدید و خطر بوده اند ودر ساخت آن اماکن از عناصر طبیعی پیرامون خویش چون خاک ، آب و آتش بهره جسته اند اما دستیابی بشربه علم و فناوری و استفاده ازعلوم جدید در ساخت مصالح ساختمانی و در نتیجه ظهور کارخانه های صنعتی پیشرفته و مجهز به جدید ترین دستگاه های مکانیکی روز و درامتداد آن نیز ظهور سبکهایی در معماری چون ” سبک بین الملل ” سبب گردیدند تا مصالح و عناصر طبیعی جای خود را به مصالح و عناصر مصنوعی و غیر طبیعی دهند  و معماری بومی که بر گرفته از ارزشها ، عقاید ، باورها و فرهنگ مردمی هر منطقه و متأثر از شرایط اقلیمی و آب و هوایی بود جای خود را به سبکی جهانی دهد .

شاید بتوان ” معماری با خاک ” را جزئی از معماری بومی به حساب آورد  زیرا در هر منطقه از جهان از خاک بر حسب شرایط اقلیمی و آب وهوایی استفاده نموده اند و رنگها و برجسته کاریهایی که جهت زیبا سازی و بر حسب لذت طلبی خویش در خانه های گلی به کار می برده اند می توانند بیانگر نوع تفکر ، عقاید ، باورها و ارزشهای بومی آنها باشند  و برخی ها نیز سر منشاء نوآوری های هنری را معماری با خاک می دانند .
شاید برخی بر این تصور باشند که این نوع معماری تنها برای ساخت خانه های فقیرانه و محقر به کارگرفته می شود و بناهای گلی نمی توانند از استحکام و پایداری لازم برخوردار باشند اما با ارائه مثالهایی چون دیوار چین و باروهای عظیم دفاعی که در قرن 12 در اطراف بسیاری از شهرهای جنوب اروپا ، آفریقا و خاورمیانه بنا گشته اند ، بر پایداری و استواری و ماندگاری این نوع معماری تأکید می نماید.

بنابراین صحبت از معماری با خاک ، صحبت از خانه های کوچک وابتدایی نیست بلکه بسیاری از کاخها و بناهای وسیع ،با شکوه و مقدس در جهان را نیز که همچنان پابرجا مانده اند و تبدیل به نماد هایی برای هر منطقه گشته اند شامل می گردد. ” معماری با خاک “، معماری است منطبق با فرهنگ و اقلیم که این نوع معماری را می توان از ” شمال اروپا – نروژ،سوئد،دانمارک – و با عبور از انگلیس ، آلمان ، فرانسه ، اسپانیا ، ایتالیا ، مغرب ، صحرا ، آفریقای غربی ، شرقی و مرکزی تا جنوب آفریقا و همچنین در امریکای شمالی و لاتین ، خاورمیانه ، آسیا و استرالیا ” مشاهده نمود . و به سبب فرهنگها و اقلیم های متفاوت از روشها و فنون متفاوتی در معماری با خاک بهره گرفته شده است و بنابراین کمتر شباهتی را می توان در آثار معماری گلی آنها مشاهده کرد . اما به طور کلی می توان به دو روش ” چینه گلی ” و روش ” ساخت با ادب ” ( خشت کاهگل ) اشاره نمود.

————————————————————————————————————————————————————————————————————

مشخصات محصول:

  • نام محصول: پاورپوینت خلاصه کتاب حال و آینده معماری با خاک
  • فرمت فایل: پاورپوینت
  • تعداد صفحات: 93
  • حجم فایل: 75 مگابایت

نحوه خرید :

 ۱- کلیک روی دکمه خرید و پرداخت ۲- ثبت ایمیل و مشخصات ۳- پرداخت مبلغ با کلیه کارتهای بانکی ۴-  نمایش لینک دانلود فایل  و ارسال یک نسخه به ایمیل شما

دوستان عزیز در صورت هرگونه مشکل در خرید یا دانلود فایل و همچنین سوال در مورد محصول لطفا با شماره ۰۹۱۰۰۸۹۴۹۰۶ از طریق تلفن و تلگرام باما در ارتباط باشید.

تحلیل و بررسی مجتمع تجاری تیراژه و ایرانیان

پاورپوینت خلاصه کتاب حال و آینده معماری با خاک، خلاصه کتاب حال و آینده معماری با خاک، دانلود پاورپوینت کتاب حال و آینده معماری با خاک، پاورپوینت معماری، دانلود پاورپوینت معماری، پروژه پاورپوینت معماری، دانلود پاورپوینت، پروژه معماری، پاورپوینت کتاب معماری، پاورپوینت خلاصه کتاب حال و آینده معماری با خاک، دانلود کتاب حال و آینده معماری با خاک، پاورپوینت نمونه موردی، معماری، کتاب های معماری، کتب معماری، پاورپوینت خلاصه کتاب حال و آینده معماری با خاک، معماری با خاک، دانلود معماری با خاک

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا
بستن