پروژه تحلیل فضای شهریتحلیل پلان و نمونه موردی

پروژه تحلیل مجموعه گنجعلی خان کرمان

پروژه تحلیل مجموعه گنجعلی خان کرمان به همراه تحلیل پلان ها و تصاویر

کد محصول :F3

مجموعه گنجعلی‌خان در مرکز قدیمی شهر کرمان و در کنار بازار بزرگ کرمان قرار دارد. گنجعلی‌خان که از حکام مشهور زمان شاه عباس است از سال ۱۰۰۵ تا ۱۰۳۴ هجری قمری بر کرمان فرمان‌روایی و آثار و بناهای زیادی ساخته و در آبادی این منطقه کوشیده است. معمار مجموعه «استاد سلطان محمد معمار یزدی» و بانی آن گنجعلی‌خان، است. سبک معماری این بنا به شیوه‌ی اصفهانی است. مساحت مجموعه‌ی گنجعلی‌خان ۱۱۰۰۰ مترمربع است. این مجموعه از چندین بنا تشکیل  شده است.

تزیینات گچ‌بری و نقاشی‌های سردر حمام به دو بخش تقسیم می‌شود: بخش بالایی مقرنس مربوط به دوره‌ی صفویه و دارای تزیینات گل وبوته وگچ‌بری است که اداره‌ی میراث فرهنگی استان کرمان در سال ۱۳۷۴ آن را مرمت کرده است و بخش پایین مربوط به دوره‌ی قاجاریه است که روی تزیینات دوره‌ی صفویه کشیده شده ‌است. این نقاشی‌ها موضوعاتی چون بهرام گور، خسرو و شیرین، شاهان در حال شکار، کاروان شتر و حیوانات درنده دارند. زیر نقاشی‌ها، کتیبه‌ای از مرمر سبز دیده می‌شود که با خط نستعلیق، اشعاری بر آن حک شده است و تاریخ آن را ۱۰۲۰ ه. ق نشان می‌دهد.

رختکن یا سربینه فضایی است که با عبور از زیر سردر و راهرویی غیرمستقیم، که مانع از دیدن درون حمام و حفظ گرمای آن می‌شود و عبور از یک هشتی کوچک و درگاهی منقوش با حجاری پرندگان دریایی به آن می‌رسیم. این سربینه از فضاهای اصلی بنا و متشکل از یک فضای میانی وسیع با سقفی بلند و پرکار و غرفه‌های کوچک‌تر در اطراف آن است غرفه‌ها دارای حوضچه‌ای با فواره هستند. این غرفه‌ها از انتها به هم مرتبط می‌شوند. رختکن، با وجود اینکه فضایی یکپارچه به نظر می‌رسد اما گوشه‌هایی خلوت و تودرتو دارد که فضایی مناسب برای استراحت، عبادت و گفتگو بوده است. رختکن حمام با انواع زیراندازها، بقچه‌های کرباسی، قطیفه‌ها و تن‌خشک‌کن‌های فراوان، تزیین شده‌ است.

————————————————————————————————————————————————————————————————————

مشخصات محصول:

  • نام محصول: پروژه تحلیل مجموعه گنجعلی خان کرمان
  • قیمت محصول: 15 هزار تومان
  • فرمت فایل: پاورپوینت 
  • تعداد صفحات: 32
  • حجم فایل: 20 مگابایت
قیمت قبل از تخفیف 1,200,000 ریال

نحوه خرید :

 ۱- کلیک روی دکمه خرید و پرداخت ۲- ثبت ایمیل و مشخصات ۳- پرداخت مبلغ با کلیه کارتهای بانکی ۴-  نمایش لینک دانلود فایل  و ارسال یک نسخه به ایمیل شما

دوستان عزیز در صورت هرگونه مشکل در خرید یا دانلود فایل و همچنین سوال در مورد محصول لطفا با شماره ۰۹۱۰۰۸۹۴۹۰۶ از طریق تلفن و تلگرام باما در ارتباط باشید.

پروژه تحلیل فضای شهری، پروژه تحلیل فضای شهری در ایران،  پاورپوینت تحلیل فضای شهری کرمان، پاورپوینت تحلیل مجموعه گنجعلی خان کرمان، پروژه تحلیل فضای شهری، پروژه تحلیل مجموعه گنجعلی خان کرمان، تحلیل مجموعه گنجعلی خان کرمان، پروژه تحلیل مجموعه گنجعلی خان کرمان، پاورپوینت مجموعه گنجعلی خان کرمان، مجموعه گنجعلی‌خان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا
بستن